И нженерите на Atom обясняват ключовите елементи в интериора на първия руски електромобил: волан със сензорен дисплей, вграден в горната част, проекция с добавена реалност върху стъклото, гласово управление, ел. огледало и мобилно приложение.
Специалистите на стартъпа Atom наричат своето творение „gadget car“, чиято концепция се основава на взаимодействието човек-машина (HMI – Human-Machine Interaction), осигурявайки „интуитивен и удобен контакт между водача и автомобила“.
Интерфейсът работи на собствена операционна система Atom OS и поддържа инсталирането на допълнителни приложения, включително софтуер на трети страни.
Един от ключовите елементи е 7-инчов сензорен екран, вграден под горната част на ръба на волана. От него се контролират основните функции: климатроник, мултимедия, регулиране на огледалата и седалките. По време на шофиране екранът на волана автоматично преминава в безопасен режим: затъмнява се, но тъчпадът остава активен за управление на навигацията или извикване на бързи менюта за климатичната и мултимедийната система чрез плъзгане.
Има и физически бутони на волана, които отговарят за управлението на мигачите, пръскачките на предното стъкло, фаровете и клаксона. Има и два сензорни панела, които позволяват контрол на мултимедия и навигиране в менюто. Функциите на тези панели могат да се персонализират индивидуално.
Проекцията върху предното стъкло - AR HUD (Augmented Reality Head-up Display) - наслагва виртуални елементи върху реални, създавайки ефекта на добавена реалност. Широкоекранната проекция със съотношение 13:6 показва информация, без да претоварва визуалното пространство или да отвлича вниманието на водача от пътя. Екранът е симулиран в равнина с диагонал над три метра и се възприема като разположен на разстояние около 12 метра.
За това Atom е разработил собствен виртуален асистент, с който да се контролира климатичния контрол и мултимедията, да отваряте/затваряте прозорци и врати и да получавате указания. Гласовият асистент може да работи офлайн без интернет връзка.
Поръчки за Atom започнаха да се приемат преди една година, изисква се авансово плащане от седем хиляди рубли. В началото на есента беше съобщено, че броят на заявките е достигнал 105 хиляди, а общата сума на предплащанията надхвърля 735 милиона рубли.
Atom ще бъде оборудван с електрически мотор с мощност 204 к.с. и батерия с капацитет 77 kWh, които да осигурят до 500 км пробег.